Onderzoek brood

We zijn inmiddels al een paar weken gestart met het nieuwe thema: ”ga je mee boodschappen doen?”

In de klas hebben we de supermarkt ingericht en de verschillende afdelingen een naam gegeven. 

Vandaag doen we een onderzoek. Juf heeft twee broodjes, één broodje blijft in het zakje. Deze is door niemand aangeraakt. Het andere broodje mag iedereen even vasthouden. Wat zal ermee gebeuren? Hoe zien de broodjes er na een week uit? In groepjes deden de kinderen voorspellingen, en die schreven we op. Volgende week gaan we kijken hoe de broodjes eruit zien, en waarom ze (waarschijnlijk) verschillen. 

75D1BE48-5DC4-40EB-99B0-505E952485B2 75D1BE48-5DC4-40EB-99B0-505E952485B2
78B2A93C-E131-4EC1-8EB4-EE6643EEBEF6 78B2A93C-E131-4EC1-8EB4-EE6643EEBEF6
44D0FE70-6C1E-4736-BB6D-C1460C52A459 44D0FE70-6C1E-4736-BB6D-C1460C52A459
8C7AC013-1F4B-44FB-81DC-A78DC1E43252 8C7AC013-1F4B-44FB-81DC-A78DC1E43252