Zorg voor leerlingenElke leerling is verschillend en elke leerling heeft andere behoeftes. Deze verschillende onderwijsbehoeften van de kinderen hangen samen met de verschillen in intelligentie, leergeschiktheid, sociaal-emotionele ontwikkeling, lichamelijke condities en de sociaal-culturele achtergrond. Wij hebben als school de taak om ons onderwijs zo in te richten dat elk kind zo goed mogelijk tot zijn/haar recht komt. Voor sommige kinderen is het dagelijkse aanbod niet genoeg, zij hebben extra zorg nodig en daar hebben ze ook recht op. In het zorgsysteem speelt de leerkracht een centrale rol. De leerkracht kent het kind en maakt het dagelijks mee. De leerkracht realiseert aanbod dat aansluit bij de onderwijsbehoeften van het kind. Het aanbod wordt specifieker naarmate de onderwijsbehoefte van het kind dit noodzakelijk maken. De leerkracht dient verschillende niveaus van zorg te kunnen geven en in staat zijn uiteenlopende maatregelen te nemen om bij alle leerlingen een optimale leeropbrengst mogelijk te maken. De leerkracht onderhoudt de contacten met de ouders en wordt ondersteund door de intern begeleider en kan bovendien een beroep doen op kennis van andere leerkrachten. | OndersteuningHet Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland heeft in een ondersteuningsplan beschreven welke basiszorg elke school moet kunnen bieden. Het uitgangspunt van basisondersteuning is dat uw kind zo veel mogelijk wordt opgevangen in de eigen groep door zijn of haar eigen leerkracht. Het ondersteuningsteam (OT) van de school bewaakt dit. | Schoolondersteunings profielKlik [noImage|NL|link;DWNLD;direct;94591|nvt|hier om het schoolondersteuningsprofiel]van Basisschool Zandhope in te zien.
Meer informatie vindt u op de volgende websites:https://www.steunpuntpassendonderwijs-povo.nl/ |
Basisschool ZandhopeWillem ’t Hartplein 9 0224 591 755 | ZandhopeMissie & Visie | KennismakenGroepen | Praktische informatieSchooltijden
Zoeken |
Locatie | Stuur ons gerust een bericht |